Intake

De eerste keer naar de tandarts kan best spannend zijn en dat snappen wij! Daarom nemen wij u stapsgewijs mee bij uw inschrijving bij Schuytse Tandartsen. Na uw inschrijving wordt uw eerste bezoek bij een tandarts ingepland. Dit wordt ook wel een intake afspraak genoemd. De tandarts en het team nemen ruim de tijd voor u en zullen uw bezoek zo prettig en comfortabel mogelijk maken. Zo krijgt u eerst een rondleiding in onze praktijk en zult u gevraagd worden om een gezondheidsvragenlijst in te vullen. Hierdoor krijgt uw tandarts inzicht in uw gezondheidsrisico’s. Ook is het goed om het dossier van uw vorige tandarts aan ons te overhandigen. Op deze manier krijgt uw nieuwe tandarts een beter beeld van uw behandelhistorie.

Wat gaat de tandarts doen?

Tijdens de intake zal uw tandarts stapsgewijs de conditie van uw mond bekijken en uw nieuwe dossier bijwerken. Hierbij wordt er gekeken naar:

• De ontwikkeling van het gebit;
  • Gaatjes (tandbederf/cariës);
  • De gezondheid van uw tandvlees (gingivitis);
  • De conditie van de huidige vullingen;
  • Of er sprake is van aandoening in uw tandvlees en bot (parodontitis);
  • Of u aan knarsen of klemmen doet;
  • De functie van uw gebit.

Behandelplan op maat

Afhankelijk van uw gebitssituatie en de beschikbaarheid van informatie in uw vorige dossier, kunnen er röntgenfoto’s zoals bitewings of gebitsoverzichtsfoto gemaakt worden. Na het verzamelen van de gegevens wordt een diagnose gesteld en een behandelplan op maat gemaakt. Het behandelplan is zowel voor de korte- als lange termijn. Het behandelplan en de toekomstige behandelmogelijkheden wordt uitgebreid met u besproken.

Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op.

Instagram Logo Schuytse
Tandartsen