Garantieregeling
De tandheelkunde kent geen richtlijnen omtrent resultaatgarantie. Ook voor de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) is dit geen verplichting. Dit komt doordat een tandarts een inspanningsverplichting heeft, maar geen resultaatverplichting. Met andere worden betekent dit dat een tandartsen verplicht is om de behandeling zo goed mogelijk uit te voeren. Zo moet de tandarts ervoor zorgen dat patiënten niet onnodig pijn lijden en dat een behandeling zo zorgvuldig en nauwkeurig mogelijk gedaan wordt. Echter vinden wij dat u als patiënt op de beste tandheelkundige zorg kunt rekenen. Deze zorg vertalen wij door naar zorgvuldige behandelingen waarbij producten van hoge kwaliteit worden gebruikt. Vanzelfsprekend staan wij achter onze behandelingen en producten en dit betekent dat wij vanuit Schuytse Tandartsen een garantietermijn toekennen aan enkele behandelingen.
Garantietermijn
Garantieperiode van 5 jaar
Bij een langere garantieduur geldt in principe dat u garantie krijgt op basis van de verstreken garantieperiode. Als u kroon, brugwerk of implantaat afbreekt en u voor garantie in aanmerking komt, heeft u recht op een vergoeding van het percentage geldend in dat jaar.Dit houdt in wanneer in het eerste jaar het werkstuk kapot gaat dan wordt 100% van de behandeling vergoed. Indien het in de 2e jaar het werkstuk kapot gaat dan krijgt u nog maar 80% vergoed. In het 3e jaar wordt nog 60% vergoed. Uiteindelijke krijgt u in het 4e jaar 40% en in het 5e jaar nog maar 20%. Na 5 jaar verloopt uw garantieperiode. De garantietermijn wordt berekend op het dag van plaatsing van het werkstuk.
Uitvoeringsbepaling garantietermijn
Om aanspraak te kunnen maken op de garantieregeling hanteren wij enkele voorwaarden. Deze voorwaarden leest u hieronder.
- U komt 2x per jaar voor de halfjaarlijkse controle bij uw behandelde tandarts;
- U hanteert een goede mondhygiëne;
- U dient uw behandelende tandarts te allen tijde volledig en waarheidsgetrouw te informeren over uw gezondheid i.v.m. omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling;
- Er mogen geen wijzigingen in de behandelende deel zijn uitgevoerd door derden;
- Indien het werkstuk onder de garantievoorwaarden volledig is vervangen dan valt deze vervanging onder de bestaande garantievoorwaarden. Hierbij wordt de plaatsingsdatum van het oorspronkelijke werkstuk als geldende aanvangsmoment voor de garantietermijn;
- U kunt geen aanspraak doen op financiële vergoeding wanneer u besluit de benodigde vervanging of reparatie door een andere partij te laten uitvoeren;
- Indien er röntgenfoto’s (intra-oraal of OPT) nodig zijn dan zal dit met u besproken worden en zijn niet kosteloos. Hiervoor zullen de geldende tarieven worden doorberekend aan u.
- Bij slijtage van het werkstuk door ontvangt u geen garantie.